kategórie*
šírka*
profil*
priemer*
výrobca
šírka*
priemer*
rozteč
šírka*
priemer*
rozteč
    Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

68 dB
SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK
Symbol spotřeby paliva
   Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.
   Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%
BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA
Symbol přilnavosti na mokru
   Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.
   Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.
VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)
Symbol vnějšího hluku
   Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.
   Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.


1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)